לבחור נכון: מהם שלושת הדברים שיעזרו לנו להפוך את השנה הקרובה לשנה הטובה בחיינו?
אלון אולמן מתארח בתוכנית הבוקר "לבחור נכון" עם מיכל צפיר ומספק הצצה מרתקת לעולם של קוד המנצח. בראיון מסביר אלון מהם שלושת הדברים שכל אחד מאיתנו יכול לעשות, כבר עכשיו, כדי להפוך את השנה הקרובה לטובה בחיינו.
לנוחיותכם, תמלול הסרטון מצורף בהמשך.
צפיה נעימה
אז שוב שלום לאלון אולמן. ואלון, אי אפשר להמשיך ככה כאילו כלום. "פריצת גבולות", הספר שלך, שכבר התארחת אצלי עם הספר, הגיע ל-60,000, מעל 60,000 ספרים. ויש כאן בשורה. זה לא עניין של מה בכך וכל ספר שהוא קשור להתפתחות אישית מאוד-מאוד מרגש. תודה רבה. אומר עולם טוב יותר.
תודה לכל הקוראים.
אז דיברנו היום שאנחנו בעצם נעזור לצופים שלנו להציב להם מטרות, אבל כאלה שיגדל הסיכוי שהם גם יגשימו אותן. איך עושים את זה?
אז טוב, יש לנו פה זמן קצר, אנחנו נעשה את זה מהר. אני הבאתי היום 3 דברים שיכולים לעזור לנו השנה, הרי קיבלנו השנה שנה חדשה, חתיכת חיים. כל אחד מקבל שנה חדשה, עוד מהדבר הכי יקר הזה שנקרא "חיים". והשאלה איך תיראה השנה שלנו. כל אחד שואל את עצמו: "איך תיראה השנה שלי? "תהיה שנה טובה, תהיה שנה לא טובה, מה יהיה בסוף השנה?" האמת, זה תלוי בנו. חלק מהאנשים יודעים מה הם רוצים השנה והם עובדים לזה שזה יקרה, הם משלמים מחירים וזה קורה. וחלק מהאנשים מחכים שהזמן יעבור והוא עובר. אז 3 דברים:
שזה אגב, מה שאמרת עכשיו זה המפתח הראשון, ההבנה איך תיראה השנה. איך תרגיש בשנה תלוי הרבה מאוד בך.
נכון, הבן אדם המרכזי שמשפיע על החיים שלנו זה אנחנו. אז 3 דברים שיעזרו לנו מאוד. אחד, זה הצבת מטרות, תכף נגיד על זה כמה מילים. השני, זה להשקיע בנכס הכי חשוב שיש לנו ולילדים שלנו, שזה אנחנו. והדבר האחרון זה סביבה. כי לא קל להצליח לבד וסביבה חזקה אפילו מכוח רצון.
אז לגבי מטרות, תראי, את יודעת את זה טוב מאוד, את מתעסקת בזה ואת מעודדת אנשים לעשות את זה, בערך 10% מהאנשים מציבים לעצמם מטרות, רובם באופן אפילו לא מודע, 90% אין להם מטרות. רוב האנשים…
90% אין להם מטרות?
כן, כן. הם יודעים מה הם לא רוצים. מנצחים יודעים מה הם כן רוצים, רוב האנשים יודעים מה הם לא רוצים, עם מי הם לא רוצים לעשות את זה, לפעמים לא רוצים לעבוד ומי אסור שיהיה בממשלה. אבל מה הם כן רוצים, לא יצא להם לחשוב על זה. ו-3.7% אגב מציבים לעצמם מטרות ועובדים בזה, הם משיגים את זה. אז אם אפשר לתת את זה בשיטה מאוד פשוטה, שיטה שאנחנו משתמשים ב"נבחרת", נבחרת זה הקבוצה של בוגרי הסדנאות שלנו, קבוצת הפרימיום שלנו. אז יש לנו שיטה שנקראת "המגדלור", ואנחנו מציבים, כל אחד מציב לעצמו 3 מטרות ברמה הכי פשוטה. מטרה אחת בתחום האישי, מטרה אחת בתחום הקריירה ומטרה אחת בתחום הזוגיות. אני ממליץ לכל אחד מהצופים לשים לעצמו, לשאול את עצמו בסוף השנה, לשים לעצמי מה הייתי רוצה שיקרה ברמה האישית אצלי. נניח להפוך מבטטת כורסה לרץ מרתון, נניח. בתחום הקריירה נניח לעלות בדרגה המקצועית או לעלות ב-10,000 ש"ח הכנסה או להפוך משכיר לעצמאי. מה הייתי רוצה שיקרה בסוף השנה?
אלון, חשוב גם לשאול את עצמנו למה אנחנו רוצים את זה? כי לפעמים אנחנו אומרים דברים על אוטומט ואם זה לא מחובר למשהו מאוד-מאוד חזק, שנינו יודעים שמוטיבציה היא דבר מתכלה. אבל אם הלמה הוא מאוד-מאוד חזק, אז יש מצב שנשמור על האנרגיה.
נכון, שאלה מצוינת. מוטיבציה היא דבר מתכלה אם היא תלויה במשהו חיצוני. אם היא תלויה במשהו פנימי, מוטיבציה פנימית היא לא מתכלה לעולם, זה לעולם לא נגמר וזה רק הולך … ונכון ובגלל זה שואלים 'למה'. מאוד חשוב לדעת למה אנחנו רוצים לעשות את מה שאנחנו עושים.
באישי, בעסקי ובזוגי.
כן, כי אחרת… בקצרה למה זה, כי אחרת לא נהיה מוכנים לשלם מחירים. למשל, אני רוצה Six Pack. פעם היה לי, אני רוצה את זה עוד פעם. עכשיו אני שואל את עצמי, אני יודע מה צריך לעשות בשביל שזה יקרה ושאני שואל את עצמי עכשיו האם בשנה הקרובה אני מוכן לעשות כל יום מה שצריך לעשות בשביל…? התשובה היא לא. אז אני יודע שזה לא יהיה. זאת אומרת, אתה צריך…
בעצם אתה אומר, אם אני לא – כי זה לא מספיק חשוב לי. זה לא כי אין לי זמן, זה לא… כרגע יש דברים שהם יותר חשובים.
השאלה רק עד כמה זה חשוב לך. הדבר השני שזה הדבר הכי חשוב אולי בעולם, הנכס הכי מניב שיש לנו ולילדים שלנו, זה אנחנו. אנשים לא כל-כך מבינים את זה. וזה מושתת על עיקרון יקומי שכולם מכירים. כל מי שטס במטוס לאחרונה, אם אתם מקשיבים להוראות בטיחות, אז בנפול מסיכת החמצן, על מי שמים ראשון את החמצן? על המבוגר או על הילד? על המבוגר, שזה מנוגד לכל האינסטינקטים שלנו. קודם כל הילד, זה חירום. והעיקרון שעומד מאחורי זה, שאם לך לא יהיה חמצן ואתה תתעלף, אתה לא יכול לעזור לאף אחד. תמיד האנשים מעולפים מסתובבים בעולם, אין להם כוח, אין להם אנרגיה, הם עצבנים, הם מרירים, הם עייפים והם לא יכולים לעזור לאף אחד.
העלית כאן נקודה נוספת שאתה אומר בעצם: אם מתקשר לך לדאוג לעצמי כמשהו אגואיסטי, ההפך, אתה דואג לעצמך כדי שתהיה הורה טוב יותר אפילו.
ממש, תהיה הורה יותר טוב. אם יש לך עסק, אתה זה העסק. אם יש לך אנרגיה, יש לך עסק עם אנרגיה. אם אתה עייף, יש לך עסק עייף, אף אחד לא רוצה… בכלל שכל אחד יחשוב: מי רוצה לחיות עם בן זוג עייף? אף אחד. איזה ילדים רוצים הורים עייפים שאין להם כוח? אף אחד.
הבת שלי אומרת: "מורים שנכנסים לכיתה בהתלהבות, אני מרותקת כל השיעור". נכון. וזה בדיוק העניין, לעבוד על עצמנו. אני אתן אולי 4 שאלות לצופים לשאול את עצמם.
לעבוד על עצמנו לא במובן לשקר את עצמנו, להשקיע.
לפתח יכולות, אנרגיה, לגדול, להשביח את הנכס ואז אנחנו יכולים להביא יותר ערך ויהיה לנו הכל – כסף, אהבה, כבוד וכו'.
וכל אחד ששואל את עצמו למה אגב, "למה?" אז אני אגיד לכם, תשאלו את עצמכם: "למה לא?" למה שלא נראה בחיים האלה איך אנחנו יכולים להגשים את עצמנו, איך אנחנו נראים כשיש לנו כסף, כשאנחנו גרים בבית שאנחנו רוצים לגור בו. בזוגיות, שיש לנו חופש כלכלי, למה לא? וכל אחד שישאל את עצמו אגב: "למה לא אני? למה לא אני? "ולמה לא עכשיו". עכשיו זה הזמן הכי טוב שהיה באמת בהיסטוריה. אפשר היום לעבור מעמדות, לעשות הכל. והדבר האחרון שרציתי לדבר עליו פה זה סביבה. כי קשה להצליח לבד, רוב המחקרים מראים שזה די מבאס שסביבה יותר חזקה מכוח רצון. בסביבה שכולם מקללים, אתה לא יכול כל היום להתקדם. בסביבה שכולם מתקדמים, אתה לא יכול לא להתקדם. יש חוק כלים שלובים.
וגם פה זה תלוי בך. אם אנחנו אומרים שסביבה זה רק משפחה, סביבה אנחנו גם יכולים לייצר, ספר הוא סביבה למשל.
בדיוק, וזו הפואנטה. בן אדם, חבר'ה, בן אדם זה לא עץ. בן אדם יכול לייצר לעצמו את הסביבה שלו. אני אסיים במשפט של ג'ים רוהן שהוא אחד הגדולים שאני אוהב. ג'ים רוהן אמר שאתה נהיה ממוצע של 5 האנשים שאתה מסתובב איתם. שים לב עם מי אתה מסתובב, על מה הם מדברים, מה הם קוראים, האם הדבר הכי טוב שהיה להם זה הטיול בכיתה ט', או שיש להם עכשיו משימות, הם מתלהבים, הם גדלים. יש אנשים כאלה. תבוא, שימו את עצמכם בסביבות כאלה. יש לכם שנה מדהימה.
תודה, תודה רבה אלון. נאחל גם לך שתהיה שנה מדהימה ושתמשיך לפרוץ גבולות. תודה.
עוד מאמרים בנושא
- כלים וטכניקות לחיזוי מכירות
- חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות - חלק 2
- חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות - חלק 1
- הצלחת לקוח (Customer Success)
- שמירה על איזון בין עבודה לחיים אישיים
חיזוי מכירות הוא תהליך קריטי בניהול עסקי, ומשתמשים בו כדי לתכנן ולצפות את הביקוש למוצרים או לשירותים...
חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות – חלק 1 אוֹ...
חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות – חלק 1 אוֹ...
מהי הצלחת לקוח? הצלחת לקוח היא גישה עסקית המתמקדת בהבטחת השגת הלקוחות את התוצאות הרצויות באמצעות מוצרים...
שמירה על איזון בין עבודה לחיים אישיים היא קריטית לבריאות הנפשית והפיזית של העובדים, כמו גם לפרודוקטיביות...