דף הבית » מאמרים » על "נמתין ואולי" מול "ניזום ובוודאי" כאסטרטגיה ניהולית
חדשות האתר

מאמרים חדשים

הגדרת תפקיד מנהל מכירות

מבוא מנהל מכירות הוא תפקיד מפתח בכל ארגון השואף להגדיל את הכנסותיו ולשפר את נתח השוק שלו. מנהל המכירות אחראי על ניהול צוות המכירות, פיתוח

קרא עוד »

לגרום לדברים לקרות – דיוויד אלן

"לגרום לדברים לקרות" מאת דייוויד אלן הספר "לגרום לדברים לקרות" (Getting Things Done) מאת דייוויד אלן הוא אחד מספרי הניהול העצמי והפרודוקטיביות המובילים בעולם. הספר

קרא עוד »
ארכיון
ספטמבר 2024
ב ג ד ה ו ש א
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

על "נמתין ואולי" מול "ניזום ובוודאי" כאסטרטגיה ניהולית

בתקופה כזו שבה מתקיימת אי וודאות גבוהה ועמימות במציאות העסקית והארגונית ניצב כל מנהל בפני צומת דרכים.

האפשרות האחת היא להמתין .אם אתה ממתין ולא נוקט שום פעולה ייתכן ודברים יסתדרו מאליהם .ייתכן ונחזור לפעילות מהר .ייתכן וחלק מהבעיות יפתרו מאליהם.

בתהליך קבלת החלטות ,שיקול דעת וזהירות מתבקשת בחלוקת המשאבים וניהולם היא גורם חשוב .יחד עם זאת הסתמכות על תקווה בלבד ומשנה זהירות לא יביאו בשורה חדשה ,לא לארגון ולא להתמודדות עם הסיטואציה.

כל תהליך של שינוי בסביבה יכולה להוות איום או הזדמנות .די ברור שאם ממתינים ולא יוזמים ההזדמנות אובדת והאיום לא נעלם.

זמן התגובה במצב של המתנה מצטמצם וכמות המשאבים אוזלת.

כך היה בכניסה לתהליך הקורונה  .מי שפעל מהר ויזם החלטות חשובות הציל חלק מהמשאבים (הוצאה לחלת צמצמה את הוצאות הארגון על שכר, הפסקת פעילות תפעולית שאינה נדרשת חסכה משאבים מיותרים)

על כן האפשרות האחרת היא ליזום ולפעול!!

לכאורה זו מסקנה מתבקשת.
אז מה מונע מאיתנו לנקוט באסטרטגיה פעלתנית מול המצב?

  • החשש הטבעי שנכשל –גם מהותית, וגם איום על האגו
  • החשש משיפוטיות של הסביבה –"אם היית ממתין כמוני היית נמנע מטעויות"
  • אי הוודאות והעמימות שמקשה על הערכת המצב ובניית דרכי הפעולה
  • משתנים רגשיים –לא נעים לי מאדם כזה או אחר ,זה שונה מהתפיסה הניהולית שהכרזתי עליה
  • קושי בשבירת התבניות המחשבתית וזיהוי רעיונות חדשים לפעולה
  • שמרנות וזהירות מוגזמת

מה יקל עלינו לנקוט באסטרטגיה יזמית פעלתנית במצב זה?

  • הערכת מצב שמסתמכת על תחשיבים (כלכלנות מקצועית)
  • סיוע בבניית תמונת מצב ברורה
  • אבחנה ברורה בין עיקר ותפל וזיהוי הגורמים המאיימים וההזדמנויות(למשל ביצוע פארטו על הוצאותינו והבנה היכן טמון המנוף להצלחה
  • זיהוי שמדובר במצב שונה מהרגיל והקריטריונים לקבלת החלטות צריכים להשתנות
  • ניהול נכון של המרכיבים הרגשיים בקבלת ההחלטות

כיצד הצוות של פתרונות אפקטיביים כגוף מקצועי מסייעים לתהליך?

  1. מהווים כלי עזר למנהל להגדרת מדיניותו ומשמעויותיה והטמעתה
  2. עוזרים לזהות את המרכיבים המשמעותיים בתקופה זו –מבנה ארגוני יעיל ,הפעלת עובדים, שכר, תמריצים.
  3. מבצעים תחשיב וכלכלנות מקצועית לכל אלטרנטיבה ומציגים את המשמעויות הארגוניות והתחשיביות
  4. מציגים דרכי פעולה מהירות ומידיות לחיסכון במשאבים והוספת ערך בהפעלתם
  5. מלוים ותומכים בתהליך קבלת ההחלטות באופן שטתי ומובנה
  6. מאתגרים את החשיבה השמרנית בהצעות יצירתיות
  7. מציעים כלים לרתימת העובדים ובעלי העניין לתהליכים

תוכן עניינים