אנשים בעולם נעים על סקאלה שבקצה האחד שלה נמצא הרצון לעונג ואושר ובקצה השני שלה נמצא הרצון להימנע מסבל וכאב. איפה רוב האנשים משקיעים את הזמן, הכוח והאנרגיה שלהם? בחתירה לעונג ואושר או בהימנעות מסבל וכאב?
כולם יודעים את התשובה! אנשים מוכנים לשלם מחירים גבוהים מאוד, להישאר במערכות יחסים שפוגעות בהם, להישאר במקום עבודה שלא מתגמל אותם כראוי, לוותר על שאיפות וחלומות שהיו להם, ולו רק כדי להימנע מסבל וכאב. זוהי הבחירה הלא מקדמת ביותר שאנשים עושים בחיים שלהם. בעיני זו לא פחות מאשר טרגדיה.
אחד ההבדלים הבולטים ביותר בתהליך חשיבה של אדם הוא במקום שבו אנחנו שמים את המיקוד שלנו. בעצמנו או באחרים.
רוב האנשים עסוקים בחלק גדול מהזמן, בחשיבה שמקורה באגו שלהם. לחשיבה הזו קוראים אמיל"י (אני, מה ייצא לי מזה?). הם מנסים למקסם רווח לעצמם, ולהימנע מהפסד.
כשמדברים איתם על נתינה לאחר, הם בד"כ יחשבו – קודם כל שיהיה לי, אח"כ אתן לאחרים.
הפרדוקס הוא, שגם כאן, כמו בהרבה מקומות בחיים שלנו, הכל עובד הפוך.
אנשים בעלי תודעה גבוהה, מרוכזים קודם כל בנתינה לאחר. הם יודעים שככל שתיתן יותר, תקבל יותר. בכל תחום בחיים.
מי שיהיה מרוכז בעצמו ובאמיל"י, לאורך זמן לא יחיה ברווחה אמיתית.
מי שישים את המיקוד שלו על נתינה לאחר, ימשוך לחיים שלו הרבה מאוד רווח, רווחה ואושר. נתינה מקרבת אותנו לשפע.
אחת האשליות הגדולות שיש בעולם שלנו, הוא המשפט "זמן שווה כסף". האמנם?
אם זמן היה שווה כסף אזי אם אדם מרוויח 100 ₪ לשעה, הוא היה ישן 10 שעות וקם בבוקר ומקבל 1000 ₪… מכירים סידור כזה?
אז למה יש אנשים ששעה שלהם שווה 20 ₪, ויש כאלו ששעה שלהם שווה 10,000 ₪?
אנשים מקבלים כסף על דבר אחד בלבד (לאורך זמן). על הערך שאותו הם מביאים לעולם ולאנשים אחרים. ככל שנדע להעניק יותר ערך לאחרים, נקבל יותר.
ולכן אחד הדברים החשובים ביותר לעסוק בהם הוא להעלות את הערך שלנו.
אחד המודלים שבניתי כדי להסביר לאנשים כיצד אפשר להעלות את הנתינה שלנו בעולם, נקרא "משולש הערך".
משולש הערך הוא פירמידה הבנויה מחמישה שלבים, שנבנים אחד על גבי השני.
כתבתי כבר רבות על כך שבתהליך החינוך והגדילה של כל אחד ואחת מאיתנו, התפתחו לנו סיפורים פנימיים שדרכם אנחנו מתנהלים בעולם. מעין משקפיים שאנחנו מרכיבים ודרכם רואים את העולם.
הדרך שלנו להעלות את הערך שלנו, עוברת דרך היכרות עם הסיפורים הפנימיים שלנו, תהליכי למידה והתפתחות אישית והרחבת התודעה. ככל שנלמד, נשקיע בעצמו ונתפתח בשדות שונים בחיים שלנו, ככה נוכל לעשות שינוי אמיתי בסיפורים הפנימיים, לכאלו שיקדמו אותנו.
כאשר הסיפור הפנימי משתנה, נוכל להעלות את הסטנדרטים שלנו. לתת כבוד לאחרים ולעצמנו. לדייק, גם בזמנים וגם בכוונות שלנו.
אנשים שהסטנדרטים שלהם גבוהים, בוחרים לפתח את היכולות שלהם. הם מבינים שיכולות גבוהות יקנו להם אפשרויות רבות בחיים.
וכאשר הסיפור הפנימי משתנה, לומדים ומתפתחים, מעלים את הסטנדרטים ומפתחים יכולות, הערך עולה.
וכשהערך שלנו עולה, קל לנו לתת לאחרים, קל לנו להעניק מהשפע שיש לנו.
וכשנעניק לאחרים, יגדל אצלנו הרווח, הרווחה, השפע וכמובן גם האושר.
כדי לעשות את המעבר החשוב למיקוד בנתינה, העצה הכי טובה שלי אליכם: כל אדם ו/או מצב כשאתם פוגשים – נסו להשאיר אותו במצב טוב יותר מכפי שהיה שפגשתם אותו.
נתינה היא גם הסוד הגדול במערכות יחסים בין אנשים. טיפ חשוב שאני רוצה לתת לכם בנוגע למערכות יחסים הוא שכל מה שאתם רוצים שיהיה לכם, תתנו לצד השני.
רוצים שבן \ בת הזוג שלכם יקשיבו לכם?, תתחילו להקשיב להם.
רוצים שבן \ בת הזוג שלכם יכבדו אתכם, יעריכו אותכם? תכבדו אותם, תעריכו אותם.
מהאנשים שעובדים איתי בסדנאות 'קוד המנצח' אני מבקש להסתובב בין המשתתפים כאילו כתוב להם על המצח "איך אני יכול\ה לעזור לך?"
כאשר מסתובבים ככה בעולם, כל הזמן רואים אפשרות לעזור, לתת לאחרים ובסופו של דבר להשיג רווח גדול. גם למקבל וגם לנותן.
המשימה שלנו היא לעזור לכם להשיג את המטרות וההצלחה שלכם בעוצמה ומהירות שלא הכרתם! יהיה לכם מה שתרצו אם תוכלו לעזור לאנשים להשיג את מה שהם רוצים. זה נכון בעסקים וביחסים.
הגשר המחבר בין רווח, הפסד ונתינה הוא ברור וראוי שכולנו נכיר אותו ונצעד עליו:
ככל שנעלה את הנתינה, את היכולת האמיתית להביא ערך לאחרים, יגדלו בחיים שלנו הרווחים ונקטין את ההפסדים.
משהו קטן וחשוב בנוגע למושג "הפסד". לא כל הפסד הוא בהכרח רע. הפסד הוא בעצם תוצאה לא רצויה עבורנו באותו הרגע. אם נדע ללמוד מההפסד, לקבל שיעור, לעשות תיקון תוך כדי תנועה ולהמשיך לחתור לתוצאה רצויה עבורנו, ההפסד יהפוך לשלב חשוב בדרך להצלחה.
אנשים שנעצרים לאחר הפסד, לא מבינים או יודעים שאין אדם גדול ומצליח אחד בעולם, שלא חווה קושי והתמודד עם אתגרים לא פשוטים.
חשוב לי שכולנו נדע ונזכור שאין אנשים שאין להם קשיים, אין עסקים שאין להם אתגרים גדולים, אין חברות שלא מתמודדות מול שוק תחרותי ואין ספורטאים שלא רצים גם נגד הרוח לפעמים.
חוק הקוטביות אומר שבכל טוב יש רע, ובכל רע יש טוב. ז"א שגם בהפסד יש מקום ללמידה, שיפור והתקדמות.
חוק ההקרבה בא ומוסיף שעבור כל דבר שנרצה להשיג בעולם, נצטרך להיות מוכנים לשלם מחירים. לעשות ויתורים בטווח הקצר, למען רווחים גדולים בטווח הארוך.
הפירוש של המילה "השקעה" בכלכלה הוא: ויתור על משאבים בהווה, לטובת הגדלתם בעתיד. המשפט הזה נכון בכל תחום בחיים, ולא רק בכלכלה.
אני שואל את עצמי כל יום בשנים האחרונות – איך אני יכול להפוך לאדם טוב יתר? לבן זוג טוב יותר? והורה טוב יותר? איך אני יכול להביא יותר ערך ליותר אנשים ביותר מהירות ועוצמה?
אסיים בסיפור:
אבא הולך עם ילדתו בדרכם למקום כלשהו. הילדה שמחה ומקפצת. האבא אומר לילדה: "תפסיקי לקפוץ, בסוף את תיפלי". לאחר כמה זמן, הילדה נופלת ומקבלת מכה ושפשוף הגון בברך.
האבא אומר לילדה בכעס : "אמרתי לך שבסוף תיפלי, נכון? את רואה? את אף פעם לא מקשיבה."
עכשיו אתם מצקצקים אך כך נוהגים רוב האנשים ..מה יש בסיפור הזה? רווח? נתינה? או הפסד?
הפסד גדול, גם של האבא וגם של הילדה.
אנשים נוהגים כך כי המיקוד שלהם כל הזמן הוא במה הם צריכים.. מנהיגים שואלים את עצמם תמיד – מה המצב צריך, לא מה אני צריך
אם האבא היה ממוקד ברווח ונתינה, הוא היה מחבק את בתו, מלטף את ראשה, נותן לה חיבוק אמיץ, אומר לה שהכל בסדר ותמיד בחיים , אם היא תיפול , אי פעם בעתיד – הראשון שאליו תבואי – אלי! אני תמיד יהיה לצידך! ומוודא שהיא לא נפגעה ולא כואב לה. הוא לא היה צריך לעשות יותר כלום. היא הייתה מבינה בדיוק ולומדת את השיעור שלה.
שניהם היו יוצאים מורווחים ומנצחים.
תחיו בעוצמה,
אלון אולמן.
מקור מידע
עוד באותו נושא…
- כלים וטכניקות לחיזוי מכירות
- חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות - חלק 2
- חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות - חלק 1
- הצלחת לקוח (Customer Success)
- שמירה על איזון בין עבודה לחיים אישיים
חיזוי מכירות הוא תהליך קריטי בניהול עסקי, ומשתמשים בו כדי לתכנן ולצפות את הביקוש למוצרים או לשירותים...
חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות – חלק 1 אוֹ...
חיזוי מכירות באסטרטגיות ניהול מכירות אפקטיביות – חלק 1 אוֹ...
מהי הצלחת לקוח? הצלחת לקוח היא גישה עסקית המתמקדת בהבטחת השגת הלקוחות את התוצאות הרצויות באמצעות מוצרים...
שמירה על איזון בין עבודה לחיים אישיים היא קריטית לבריאות הנפשית והפיזית של העובדים, כמו גם לפרודוקטיביות...