קידום העסק בפייסבוק, פעילות בחמישה רבדים

דף הבית » מאמרים » קידום העסק בפייסבוק, פעילות בחמישה רבדים
a

הבחירה להיות בעל עסק מלווה אותנו בכל שעות היממה, גם כשהעסק סגור. שיווק זו שפה אותה אנו מדברים כל הזמן: גם בבואנו למפגש חברתי, לא נפסול איתור הזדמנות עסקית. כך בדיוק נעשה גם בפייסבוק.

מאמר מאת: יעל אנגלר

​​הפעילות בפייסבוק  כבעלי העסקים, מתנהלת בחמישה רבדים:

  1. פרופיל 
  2. קבוצות ושיתופי פעולה
  3. פרסום ממומן
  4. דף אוהדים מקצועי
  5. ​הפייסבוק של הלקוחות

רצוי לדעת את מי אנחנו פוגשים בכל רובד, מה כדאי לעשות ומה עדיף שלא. 

1. פרופיל הפייסבוק – אישי 

מה זה אישי? חברי הפייסבוק שלי צריכים לדעת מה העיסוק שלנו ולהאמין שאנחנו טובים בו. גם אם חבריי אינם קהל היעד ולא יהיו לקוחותיי, בסביבתם – ברשת, בעבודה, במשפחה, ייתכן ויהיה מי שצריך את המוצר/שירות שלנו. חבר פייסבוק מודע, יהיה ממליץ טוב. 

כבעל עסק שמטרתו קידום הכנסות, מוטב כי לא ישתמש בפרופיל הפייסבוק שלו לקידום מסרים פוליטיים, הטפות, גזענות, הכללות ולהימנע ממשחקי קנדי קראש, הימורים ושאלוני איזה חתול אתה – כל אלו יגרמו לסביבה, לתפוס אותנו בהתאם. 

2. קבוצות ושתופי פעולה    

שיתופי פעולה בתוכן בין עסקים יכולים להיות אטרקטיביים ומקדמי מטרות, שתופי פעולה יצירתיים יהיו בין עסקים בעלי מהות שונה המבוססים על קהל יעד משותף. ניקח פיצריה כדוגמא, בסיום האכילה נשארים הלקוחות עם קרטון הפיצה, שיתוף פעולה עם מפעילת חוג אוריגמי שתאתגר בקיפול קרטון לצורה. דף הפייסבוק של הפיצריה ייצור עניין, ישקף ערכים של מיחזור ומחשבה על הלקוחות. 

לגביי קבוצות – קיימות תועלות והזדמנויות רבות הניתנות להשגה בקבוצות בהיכרות עם קהל היעד. יחד עם זאת, קבוצת פייסבוק שהיא כל כולה פרסומים של עסקים, לא תיחשף לגולשים וזה בזבוז זמן לפרסם בקבוצות כאלה.

3. פרסום ממומן 

ניתן להניב תוצאות נפלאות לקידום העסק ככל שנעמוד בשני תנאים:

  1.  המודעה תעניין – תדבר בפתרונות.
  2.  קהל היעד יהיה ממוקד ומדויק. 

4. דף אוהדים מקצועי 

ניהול דף מקצועי לעסק, שיהיה מעניין ויקדם את מטרות העסק – זה אתגר.

דף פייסבוק המכיל פרסומים/ הודעות/ ניסיונות מכירה או לא מכיל כלום, לא יקדם את המטרה. פיתחתי שיטה לניהול דף פייסבוק עקבי ומעניין, בתכנון חודשי ובהשקעה של שעה אחת בחודש. עיקרה של השיטה מבוסס על מענה לסיבות בגללן אנשים גולשים בפייסבוק.

אף אחד אינו מעוניין לראות פרסומות של עסק קטן, או לחוש שמנסים לשדל אותו לרכוש. אנשים כן מחפשים: מידע מעניין, שעשוע, מציצנות, להיות כוכבים, להרגיש חלק ממשהו ועוד. ככל שנייצר דף מקצועי אשר עונה על הצרכים, יושגו המטרות.

5. הפייסבוק של הלקוחות – הפה לאוזן הדיגיטלי – הרובד החשוב ביותר

צינור השיווק הטוב ביותר הוא חברים ממליצים לחברים. השאיפה שלנו, שהלקוחות ישתפו משהו שקשור בחוויה עם העסק/ המוצר/ השירות / התוצר עם החברים הפרטיים שלהם בפייסבוק האישי שלהם. כדאי להתמקד בלקוחות מרוצים ולעודד אותם לכך.

כל פוסט בפייסבוק של לקוח אחד מרוצה, שווה המון לעסק. 

זכרו – שומרים על עקביות, מתרכזים בתוכן עבור הלקוחות, זונחים ניסיונות מכירה, עובדים שיטתי ויעיל – כל הדרך להצלחה!

מאמר מאת: יעל אנגלר, מרצה לשיווק דיגיטלי במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

עוד המלצות…

תגיות תוכן
תקשורת (1)התייעלות ארגונית (1)רואה חשבון (1)בקרת שכר (1)אבי פרץ (1)מיתוג (2)שפה עיצובית (1)מנדי זלצמן (1)חניכה (1)יעוץ ארגוני (2)ספרים (1)black Friday (1)E​tsy (1)אבחון ארגוני (1)תמריצים (5)לינוי קצאב (1)שכר (1)עו"ד עמיחי לבנשטיין (1)צמחיה ארגונית (2)שיווק (2)אהובה תורג'מן (1)חל"ת (1)דירקטוריון ניהולי (1)עסקים (1)[ (1)שרון סברייגו (2)יזמות חברתית (1)ניר דובדבני (2)דאגה לפרט (1)ניסים סגלוביץ (1)עו"ד אילן אורן (1)אייל גורן (1)מנהל (1)אביב איתני (1)רפי אלימלך (1)אבי שומר (1)תפקידים בארגון (1)ניסני חדד (1)גיל תייר (1)הטמעה (1)מכירות (4)ניב הס (1)קורונה (5)נוכחות ברשת (1)סקרים (1)שינוי תפקיד (1)רון עזריה (1)שיפור רווחיות (1)גיבוש מדיניות (1)שימור לקוחות (1)שחר איילון (1)ארגון עסקי (1)מוטי אלמליח (1)משרה (1)אבי רוזנבאום (1)אחריות (1)כ"א (1)ניצול ימי חופשה (1)אסטרטגיה (1)תשלומים (1)גמישות (1)יצרתיות (1)פעילות עסקית (1)הוצאות מוכרות (1)אורלי הדס (1)תזרים מזומנים (1)מנכ"ל (3)בקרה (2)וAmazon (1)ארגון (2)דירקטוריון (1)עבודה מהבית (1)דני זילברשטיין (1)מערך השכר (1)אבי בוסקילה (1)שירי מלכה (1)מס הכנסה (2)ניהול עסקי (1)קידום אתרים (1)הדרכות (6)משאבי אנוש (1)eBay (1)פייסבוק (1)שרון גילרן נוריאל (1)צבי ברק (1)רם גרשון (1)קובי חזן (1)הילה אוביל ברנר (1)הדר גולדמן (1)ניהול משברים (1)אבי ברססט (1)תומר בר (1)טל דורי (1)אבחון עסקי (1)חזון (2)הגדלת מכירות (1)מע"מ (2)אריה ויסמן (1)סרטים (1)ליעד הר לב (1)ד"ר רון עזריה (1)דן קצנובסקי (1)מנהיגות (1)מרים דרוק (1)ניהול זמן (1)עומר דורון (1)חלי ממן (1)יובל זיו (1)תרבות אירגונית (1)יזמים בישראל (1)מצבי משבר (1)איתי צפרוני (1)מגמות בעסקים 2022 (1)מיקוד (1)ניהול מודרני (1)צומת ספרים (1)אטל מולכו פיליבה (1)מכירות ברשת (1)נדב עטיה (1)טלי אהרנטל (1)ניצול הזדמנויות (1)גבריאל אקשטיין (1)התנהלות פיננסית (1)מחסומי קנייה (1)מיצוב (1)
הצג עוד תגיות הצג פחות תגיות

תיאום פגישה

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית

דילוג לתוכן