דף הבית » מאמרים » שינוי תפקידים בארגון – מעבר להתייעלות ולצמיחה
חדשות האתר

מאמרים חדשים

מצגת הדרכה – אסטרטגיית מכירות

המצגת שלפניכם מציגה את הכלים, השיטות והתובנות הנדרשות לבניית אסטרטגיית מכירות מנצחת. נעמיק בתהליכי תכנון, ניהול והטמעה של מערכי מכירות אפקטיביים, תוך התמקדות בשיפור ביצועים,

קרא עוד »

הדרכות – ניהול זמן

ניהול זמן הוא אחד המיומנויות מערכות והמשפיעות ביותר על הצלחת המנהלים בארגון, ומנכ"לים בפרט. מתעדים משימות חשובות, לתועלת משימות חשובות משימות בצורה יעילה ולהביא ביעדים

קרא עוד »

פרק 4 – יצירת לידים למכירה

מבוא לידים (Leads) הם התחלה של כל תהליך מכירה מוצלח. לידים מייצגים לקוחות פוטנציאליים שהביעו עניין במוצר או בשירות שלך. יצירת לידים היא קריטית משום

קרא עוד »
ארכיון
יומן
דצמבר 2024
ב ג ד ה ו ש א
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

שינוי תפקידים בארגון – מעבר להתייעלות ולצמיחה

כשחושבים על התייעלות התפיסה באופן טבעי היא של קיצוץ, הורדה, הפחתה וכדומה.

מנהלים שרואים צעד אחד קדימה בוחנים את תהליכי ההתייעלות בפרספקטיבה רחבה יותר.

מהי בעצם מטרת ההתייעלות?

המטרה היא צמיחת הארגון והצלחתו הכלכלית לאורך זמן.

מכאן נובע שעובד שצבר בארגון ידע, מיומנות ויכולת הינו בעל ערך רב.

השאלה המתבקשת היא כיצד בימים של צמצום והסתגלות ניתן לשמור על ההון האנושי בד בבד עם תהליכי התייעלות הכרחיים?

כיצד נכוון את תהליכי ההתייעלות להצלחתו העתידית של הארגון?

אחד הכלים הניהוליים החזקים שמאפשר חשיבה כזו הינו שינוי תפקידים.

במסגרת תהליך זה נבחן כיצד ניתן לשמר את ההון האנושי ככלל ואת העובדים בעלי ערך רב שהגדרת תפקידם ותחומי עיסוקם אינם מתאימים לצרכים הנוכחיים של הארגון בפרט

להלן התהליכים המומלצים:

  1. מכירות, מכירות, מכירות – עובדים שחוו את התהליך התפעולי בארגון מבינים את המוצר והשירות מבפנים, כך שפעמים רבות הם המתאימים ביותר לעבות את מערך המכירות, במיוחד אם מזהים בהם יכולות של תקשורת בינאישית וחשיבה מסחרית. הכשרת איש מכירות שמסוגל למכור את המוצר והארגון לוקחת זמן רב עד שהוא מגיע למצב של רווחיות בפעולתו, וכאן ישנה הזדמנות להצלחה מהירה וללא עלות נוספת של גיוס, תוך שימור ההון האנושי והלכידות בארגון.
  2. הרחבת אחריות – באופן טבעי, ככל שאחריות העובד גדלה כך גדלה גם עוצמתו. כחלק מהשינויים שמתבצעים בתהליך ההתייעלות ניתן לרכז אחריות גדולה יותר אצל העובדים החשובים ולהגדיל את עוצמתם והשפעתם החיובית על התהליך.
  3. מעבר מבק אופיס לשירות – עובד בק אופיס מפתח פעמים רבות תשוקה ומוטיבציה לפעול ישירות מול הלקוח .הצפייה מבחוץ בתהליך השירותי מעניקה לו תובנות וידע מקצועי שמאפשרים לו לתת שירות טוב יותר ללקוח ולהיות אישי יותר, מקצועי יותר וממוקד יותר.
  4. שינוי אזור טריטוריאלי – מדי פעם עובדים ותיקים זקוקים לשינוי וריענון, כיוון שעבודה לא שינוי גורמת פעמים רבות לעייפות וסטגנציה. בתהליך זה ניתנת הזדמנות לבצע שינוי טריטוריאלי – לשנות את האזור שבתחום אחריותו של העובד, להרחיב את האזור, להוסיף מגזרים כך שיתאפשר לעובד לחוות ריענון וחדשנות שיביאו לידי ביטוי את יכולותיו.
  5. מניהול לביצוע – החוק הפיטרי מגדיר מצב בו עובד מצליח מקודם עד לנקודה בה הוא מגיע לקצה יכולותיו ואז מתפקד באופן לא מיטבי. פעמים רבות קידום עובד לתפקיד ניהולי שהוכח כשגוי מהווה צעד שקשה לחזור ממנו והופך עובד טוב למנהל בינוני. תהליך שינוי והתייעלות מהווה הזדמנות מצוינת להתאמה מחודשת. לעיתים העובד עצמו ישמח על השינוי כי לא תמיד תהיה לו העוצמה הפנימית והיכולת להציב את המראה לעצמו.
  6. חניכה– פעמים רבות הידע הארגוני 'הולך לאיבוד' כי העובדים המקצועיים אינם מקבלים תבנית מסודרת להעברתו לאחרים. ארגון הידע הארגוני ובניית תוכניות הדרכה מסודרות לחניכת עובדים תאפשר לעובד המקצועי לבטא את הידע שלו ואת יכולתו ללמד אחרים. הכרה במנהיגות המקצועית בארגון ועידודה מאפשרת מיצוי פוטנציאל טוב יותר של העובדים האלה.
  7. שינוי מרכיבי התפקיד – לפעמים נדרשת התבוננות אחרת אחר על התפקיד. התבוננות רחבה יותר ושינוי מספר מרכיבים יכולה להפוך את התפקיד למרכזי בציר הפעילות של הארגון , למשל טכנאי שירות שגם ישווק מוצרים.

כיצד נבצע את השינוי?

  • לעיתים השינוי קשה לעובד, במיוחד אם הוא כולל שינוי הרגלים או מיומנויות, ולכן ניקח בחשבון שתהיה תקופה ראשונית של הסתגלות, אי ודאות, תיאום ציפיות, חוסר ביטחון וצורך בהטמעה חוזרת.
  • בשלב הראשון נבצע תהליכי הדרכה וחניכה צמודים.
  • נלווה את התהליך ביעדים להצלחה ובכימותם.
  • נטמיע את המהלך בשלבים.
  • נבקש מהעובד משוב על התהליך ונהיה קשובים לצרכיו לכל אורך התהליך.
  • נבצע התאמות בתמריצים, כולל הגנה על שכרו בטווח הקצר.
  • נפרסם את ההצלחות הראשוניות בתוך הארגון.
  • נבצע שיחות העצמה לעובד.

אנו נמצאים בעידן של הזדמנויות למיצוי פוטנציאל היכולות של העובד ולעידודו להתפתח ולהשתנות עם המציאות המשתנה .

תוכן עניינים

לכבוד לקוחותינו ושותפינו העסקיים היקרים,

שנה חדשה עומדת בפתח, ואנו בחברת SalesPro רוצים לברך אתכם בברכת שנה טובה ומתוקה, שנה של שגשוג והצלחה בכל מעשיכם.

במבט לאחור על השנה החולפת, אנו מתמלאים גאווה על השותפות שלנו איתכם, שהביאה להצלחות ולשיפור מתמיד בניהול המכירות ובתוצאות העסקיות. השנה הקרובה מביאה עמה הזדמנויות חדשות ואתגרים מרגשים, ואנו בטוחים שביחד נוכל למקסם את הפוטנציאל ולהשיג יעדים חדשים.

מאחלים לכם שנה של צמיחה עסקית, פריצת דרך במכירות, והגשמת מטרות. שתהיה זו שנה בה נמשיך לפתח אסטרטגיות מכירה מנצחות, להוביל את השוק ולהיות תמיד צעד אחד לפני המתחרים.

בשם צוות SalesPro, אנו מאחלים לכם ולבני משפחותיכם בריאות, אושר, ושפע של הצלחות אישיות ומקצועיות. תודה לכם על האמון והשותפות, ומצפים לעוד שנה של שיתוף פעולה פורה והצלחה משותפת.

שנה טובה ומתוקה!

בברכה,
צוות SalesPro