שנה חדשה, זמן מצוין לתכנון המכירות ברשת

דף הבית » מאמרים » שנה חדשה, זמן מצוין לתכנון המכירות ברשת
a

החגים הם תקופה חשובה למוכרים ברשת, לסיילים ולמבצעים מיוחדים. זה הזמן לתכנן מראש את המכירה באתרי הסחר מחו"ל.

מאמר מאת: לירן וויס.
 
​​​​מוכרים רבים ברשת חווים גלי קניות תלויי תאריכים ואירועים. 
מי שמוכר ב-eBay, E​tsy וAmazon מודע לכך שעליו להכין מלאי גדול של מוצרים לקראת חגיגות הסיילים שמתחילות באזור נובמבר וממשיכות עד ינואר.

ההכנות מתחילות עכשיו, לקראת חגי תשרי. אז נציע למכירה מוצרים מארץ הקודש, יודאיקה וכו'. 
לאחר מכן נתכונן לחג ה Halloween – שהוא זמן מצוין למכירת דלועים ופריטים אחרים הקשורים לחג, משם ל – black Friday  שמהווה את יריית הפתיחה לחגיגות מבצעי סוף השנה האזרחית.

חשוב להבין שבתקופות כאלה הקניות גוברות ולכן גם אם המוצרים שלנו אינם מתאימים לחג עצמו ה-SALE שלנו יוכל להיות מותאם בהחלט!  כך למשל נוכל לתת 20% הנחה לכבוד חג המולד.

פיתחו יומן, כן, יומן 

שווה לפתוח יומנים ולסקור את כל החגים לאורך השנה כולה על מנת להתכונן אליהם נכון, הן ברמת המלאים והן ברמת ההכנות לפרסום הממומן.

כמו כן יש להתכונן לעונות השנה – יש מוצרים לקיץ ויש של חורף. נרצה לקדם כל מוצר בעונה הנכונה.
שווה גם לבדוק האם יש אירועי ספורט משמעותיים בקרוב ולמצוא מוצרים הקשורים לתחום. כדאי גם לבדוק אם יש אירועים פוליטיים בקרוב ולמצוא מוצרים הקשורים לתחום.

רק אז, לאחר שנהיה ערוכים לשנה החדשה, תוך ציון ימי מפתח אצלנו ביומן – נשאיר לנו מקום לספונטניות.

ספונטני, רגיש ומוכן להתחלה חדשה

  • הספונטניות יכולה להגיע בכמה מישורים – הזדמנויות עסקיות שצצות במהלך השנה:
  • ספק שתקוע עם מלאי, מציע לנו לרכוש אותו במחיר נמוך מאוד.
  • כניסה לזירת מסחר חדשה (יכול להיות מתוכנן ולא ספונטני). 
  • אירוע כח עליון – מוכרים רבים מרגישים גידול במכירות לקראת סופות הוריקן – בעיקר אם אתם מוכרים ציוד עזר וציוד סמי- רפואי. 
  • גם בתקופות מיתון – הלקוחות פונים לאינטרנט על מנת למצוא פריטים במחיר זול יותר מהמחיר בחנויות הפיזיות. 
  • מלאי איטי – ישנם פריטים שמפסיקים להיות פופולאריים בחנות במהלך השנה, אם זה בגלל עונתיות ואם מכיוון שהקהל שבע מהם (למשל ספינרים)- במצב כזה יש לקחת החלטה האם שווה לנסות ולהפטר מהמלאי הזה בדרכים יצירתיות – להוסיף את הפריט כבונוס על קניית פריט אחר, להציע את הפריט במחיר מפתה לשלישיות או רביעיות או שפשוט לעשות על אותו מוצר סייל משמעותי. עצם עשיית הסייל תביא לחנות שלנו לקוחות ואז ננסה לנתב את התנועה למוצרים נוספים. 

סיכום, ​צידה לדרך

הטיפ שלי הוא לבנות תכנית אירועים שנתית, להדפיס אותה ולתזכר את עצמנו ביומן לקראת כל אירוע. כאשר יש לכם שלד של אירועי מכירה ברמה השנתית, תוכלו להתפנות לתכנן את הפיתוח העסקי הבא שלכם. 

גם באינטרנט, כמו בכל עסק, יש לצפות לגידול שנתי בהכנסות, כך שאם אתם רואים שאין לכם עליה בהכנסות – עליכם לבחון כניסה למוצרים חדשים, נישות נוספות או ערוצי מכירה חדשים.

במקביל, עליכם לבדוק התייעלות עסקית – חיסכון בחומרי אריזה, שיטות שילוח מתקדמות ומציאת ספקים שמאפשרים לכם שולי רווח נאים.

קחו לכם שעה עם עצמכם, סדרו תאריכים, סדרו מקום להפתעות, תכננו צפי הכנסות לשנה הבאה.

מאמר מאת: לירן וייס, מרצה לאי.ביי ואטסי במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.​

עוד המלצות…

תגיות תוכן
תמריצים (5)שכר (1)יעוץ ארגוני (2)הילה אוביל ברנר (1)שינוי תפקיד (1)יצרתיות (1)קידום אתרים (1)שיווק (2)משאבי אנוש (1)מנהל (1)שימור לקוחות (1)אבי בוסקילה (1)ניב הס (1)black Friday (1)כ"א (1)פייסבוק (1)סקרים (1)ניסים סגלוביץ (1)מכירות ברשת (1)רון עזריה (1)הוצאות מוכרות (1)אבי רוזנבאום (1)מיתוג (2)ניסני חדד (1)מס הכנסה (2)חלי ממן (1)צמחיה ארגונית (2)דירקטוריון (1)וAmazon (1)שרון סברייגו (2)גבריאל אקשטיין (1)רם גרשון (1)קורונה (5)הטמעה (1)אטל מולכו פיליבה (1)אבחון עסקי (1)מיצוב (1)E​tsy (1)סרטים (1)חל"ת (1)ניר דובדבני (2)עו"ד אילן אורן (1)הדר גולדמן (1)גיבוש מדיניות (1)מרים דרוק (1)מחסומי קנייה (1)ניהול זמן (1)דן קצנובסקי (1)תרבות אירגונית (1)ניצול ימי חופשה (1)יזמים בישראל (1)שיפור רווחיות (1)הדרכות (6)צבי ברק (1)יזמות חברתית (1)אייל גורן (1)ספרים (1)איתי צפרוני (1)משרה (1)ליעד הר לב (1)מוטי אלמליח (1)מערך השכר (1)דאגה לפרט (1)טל דורי (1)אורלי הדס (1)עסקים (1)תזרים מזומנים (1)תומר בר (1)הגדלת מכירות (1)eBay (1)אהובה תורג'מן (1)שרון גילרן נוריאל (1)ארגון (2)מכירות (4)טלי אהרנטל (1)רפי אלימלך (1)ניהול משברים (1)רואה חשבון (1)שפה עיצובית (1)עומר דורון (1)חזון (2)צומת ספרים (1)בקרה (2)מע"מ (2)ניהול מודרני (1)תשלומים (1)מנהיגות (1)התייעלות ארגונית (1)תקשורת (1)מנדי זלצמן (1)ארגון עסקי (1)אבי שומר (1)עבודה מהבית (1)פעילות עסקית (1)[ (1)גמישות (1)אריה ויסמן (1)בקרת שכר (1)מיקוד (1)ד"ר רון עזריה (1)ניצול הזדמנויות (1)אבחון ארגוני (1)אבי ברססט (1)מגמות בעסקים 2022 (1)אסטרטגיה (1)התנהלות פיננסית (1)מצבי משבר (1)דני זילברשטיין (1)אבי פרץ (1)דירקטוריון ניהולי (1)יובל זיו (1)חניכה (1)נוכחות ברשת (1)נדב עטיה (1)אחריות (1)ניהול עסקי (1)מנכ"ל (3)קובי חזן (1)שחר איילון (1)לינוי קצאב (1)גיל תייר (1)שירי מלכה (1)עו"ד עמיחי לבנשטיין (1)תפקידים בארגון (1)אביב איתני (1)
הצג עוד תגיות הצג פחות תגיות

תיאום פגישה

השאירו פרטים עכשיו וקבלו פגישת ייעוץ מקצועית

דילוג לתוכן