חדשות האתר

מאמרים חדשים

ארכיון
יומן
דצמבר 2025
ב ג ד ה ו ש א
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

העצמת הלמידה בארגון בעזרת יחסים בין אישיים – פורסם באתר limi

תקציר

נכתב על ידי אנוה רצוןמומחית בפיתוח קהילתי וארגוני בסביבה משתנה, מנחה ומלווה תהליכים אישיים וארגוניים.יזמת שותפה ב”דיבורי קהילה”, רשת לאנשי מקצוע בתחום הקהילה שהיא גם ערוץ טלגרם ופודקאסט. הקדשתם פעם זמן לחשוב על תחושת קהילתיות והקשר שלה ללמידה? סביר שלא 🙂 על קהילה מקצועית לומדת כבר יצא מאמר מקיף בעבר, כאן אתמקד בזווית טיפה שונה: כיצד קהילתיות יכולה לתמוך בתהליכי […]

נכתב על ידי אנוה רצון
מומחית בפיתוח קהילתי וארגוני בסביבה משתנה, מנחה ומלווה תהליכים אישיים וארגוניים.
יזמת שותפה ב”דיבורי קהילה”, רשת לאנשי מקצוע בתחום הקהילה שהיא גם ערוץ טלגרם ופודקאסט.

הקדשתם פעם זמן לחשוב על תחושת קהילתיות והקשר שלה ללמידה? סביר שלא 🙂

על קהילה מקצועית לומדת כבר יצא מאמר מקיף בעבר, כאן אתמקד בזווית טיפה שונה: כיצד קהילתיות יכולה לתמוך בתהליכי הלמידה. אגב, גם אם הוחלט לא לבנות קהילה. 

אבל למה בעצם צריך ליצור תחושת קהילתיות? 

מה ההבדל בין קהילה לתחושת קהילתיות בכלל ומה זה? מה את רוצה מאיתנו?

אז נתחיל מההתחלה – קהילה יכולה להגיע בשלוש צורות:

  • קהילה כמטרה – המטרה הסופית של התהליך היא הקמת קהילה או חיזוק הקהילה.
  • קהילה כזירה – עבודה עם הקהילה על מנת להשיג מטרה, כגון: שינוי חברתי, סביבתי, העלאת מודעות ועוד..
  • קהילה כשיטה – כלומר, לעניינו ארגונים וקבוצות שאינם קהילות “מלווים” את שיטות בינוי הקהילה להגשמת מטרות הארגון. דוגמאות לכך: קבוצות למידה שמבינות שתחושת הקהילתיות תייצר חווית למידה חזקה יותר, אפליקציית וויז שמבוססת על קהילה (ניתן להאזין לפרק על כך בפודקסט דיבורי קהילה, ממש כאן) ועוד.

פורסם באתר limi

לכתבה המלאה לחצו כאן

עוד מאמרים בנושא...

תוכן עניינים