דף הבית » מאמרים » שינוי תפקידי – כלי אפקטיבי ומחויב המציאות להתאמת המשאב האנושי לצרכים
חדשות האתר

פרסומי השבוע

18 אפריל 2024

מאמרים חדשים

למה אני לא מצליח לסגור עסקאות מכירה

כשמדובר בסגירת עסקאות מכירה, הבנת פסיכולוגיית הקונים היא קריטית. תהליך קבלת ההחלטות מורכב ומושפע מגורמים שונים. כאיש מכירות, חיוני לפענח את הגורמים הללו כדי להגדיל

קרא עוד »

ההחלטה עם רקפת רוסק עמינח

ההחלטה בעונה חדשה עם מנחה חדשה – רקפת רוסק עמינח, שותפה מנהלת ב-team8 (מנכ"לית בנק לאומי לשעבר) ואחת הנשים המשפיעות בעולם אנשי העסקים המובילים בישראל

קרא עוד »

פרסומי השבוע

עוד באותו לנושא: שבע שנים של שיחות על פרשת השבוע ישעיהו ליבוביץ' המדריך הנכון להתמודד עם התנגדויות מכירה קידום מכירות מודל מכירות וואן סייל (VAN

קרא עוד »

ניהול מועדון לקוחות – המדריך

לפני שנצלול לתוך המורכבויות של ניהול מועדוני לקוחות, בואו נבין תחילה מה זה באמת אומר. בבסיסו, ניהול מועדון לקוחות כרוך ביצירה וטיפוח של קהילה של

קרא עוד »

מודל מכירה מוקדמת – Presales

אסטרטגיות מכירה מוקדמות הפכו לחלק בלתי נפרד מהעולם העסקי, ומאפשרות לחברות ליצור באזז וליצור ביקוש למוצרים או לשירותים שלהן לפני שהושקו רשמית. על ידי מתן

קרא עוד »
ארכיון
מאי 2024
ב ג ד ה ו ש א
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

שינוי תפקידי – כלי אפקטיבי ומחויב המציאות להתאמת המשאב האנושי לצרכים

כשחושבים במונחים של התייעלות באופן טבעי התפיסה היא של קיצוץ, הורדה, הפחתה וכדומה.

מנהלים שרואים צעד קדימה בוחנים את תהליכי ההתייעלות בפרספקטיבה רחבה יותר.

מהי בעצם המטרה?

המטרה היא צמיחת הארגון והצלחתו הכלכלית לאורך זמן.

נובע ממטרה זו שעובד שצבר בארגון ידע, מיומנות ויכולת שווה ערך רב.

עולה השאלה, כיצד בימים של צמצום והסתגלות ניתן לשמור על ההון האנושי בד בבד עם תהליכי התייעלות הכרחיים?

כיצד נכוון את תהליכי ההתייעלות להצלחתו העתידית של הארגון ולא רק בראייה לטווח קצר?

אחד הכלים הניהוליים החזקים שמאפשר חשיבה כזו הינו שינוי תפקידי

במסגרת תהליך זה אנו נבחן כיצד ניתן לשמר הון אנושי ועובדים בעלי יכולת שהגדרת תפקידם ופעולותיהם אינם מתאימים לצרכים הנוכחיים של הארגון?

להלן התהליכים המומלצים:

  1. מכירות, מכירות, מכירות – עובדים שחוו את התהליך התפעולי בארגון מבינים את המוצר והשירות מבפנים, פעמים רבות הם המתאימים ביותר לעבות את מערך המכירות במיוחד אם מזהים אצלהם יכולות של תקשורת בינאישית וחשיבה מסחרית.
    הכשרה של איש מכירות שמסוגל למכור את המוצר והארגון לוקחת זמן רב עד שהוא מגיע למצב של רווחיות בפעולתו וכאן יש הזדמנות להצלחה מהירה וללא עלות נוספת של גיוס תוך שימור ההון האנושי והלכידות
  2. הרחבת אחריות – באופן טבעי ככל שהאחריות בתפקיד גדלה גם עוצמתו גדלה.
    זו ההזדמנות לאור השינויים וההתייעלות לרכז יותר אחריות אצל העובדים החשובים והגדיל את עוצמתם והשפעתם החיובית על התהליך
  3. מעבר מבק אופיס לשירות – פעמים רבות עובד שנמצא בבק אופיס מפתח תשוקה ומוטיבציה לפעול ישירות מול הלקוח.
    הצפייה מבחוץ לתהליך השרותי מעניקה לעובד תובנות וידע מקצועי שמאשרות לו לחזק את השירות ללקוח ולהיות אישי יותר, מקצועי יותר וממוקד
  4. שינוי אזור טריטוריאלי –יש עובדים ותיקים שזקוקים מידי פעם שינוי וריענון.
    מכיוון שעבודה לא שינוי גורמת פעמים רבות לעייפות וסטגנציה זו הזדמנות לבצע שינוי טריטוריאלי –לשנות אזור, להרחיב אזור, להוסיף מגזרים ולאפשר לעובד לחוות ריענון וחדשנות שיביאו לידי ביטוי את יכולותיו.
  5. מניהול לביצוע – החוק הפיטרי מגדיר מצב בו עובד מצליח מקודם עד לנקודה בה הוא מגיע לקצה יכולותיו ואז מתפקד באופן שאינו מיטבי.
    פעמים רבות קידום עובד לתפקיד ניהולי שהוכח כשגוי מהווה צעד שקשה לחזור ממנו והופך עובד טוב למנהל בינוני.
    שינויים של התייעלות מהווים הזדמנות מצוינת להתאמה מחודשת. לעיתים העובד עצמו ישמח על השינוי כי לא תמיד תהיה לו העוצמה הפנימית והיכולת להציב את המראה לעצמו
  6. חניכה – פעמים רבות הידע הארגוני הולך לאיבוד כי העובדים המקצועיים אינם מקבלים תבנית מסודרת להעברתו לאחרים.
    בניית מסגרת חניכתית תאפשר לעובד המקצועי לבטא את הידע שלו ויכולתו וללמד את האחרים.
    הכרה במנהיגות המקצועית בארגון ועידודה מאפשרים מיצוי טוב יותר של הפוטנציאל של עובדים אלה.
  7. שינוי מרכיבי התפקיד – יש פעמים שנדרש מבט אחר על התפקיד. למשל אם אנו מצפים מטכנאי שירות גם לשווק מוצרים.
    מבט רחב יותר ושינוי מספר מרכיבים יכול להפוך תפקיד להיות מרכזי בציר הפעילות של הארגון

כיצד נבצע את השינוי?

  • נבין ששינוי לעיתים קשה לעובד במיוחד אם הוא כולל שינוי הרגלים או מיומנויות. על כן ניקח בחשבון תקופה ראשונית של הסתגלות, אי וודאות, תאום ציפיות, חוסר ביטחון, וצורך בהטמעה חוזרת
  • נבצע תהליכי הדרכה וחניכה צמודים בשלב הראשון
  • נלווה את התהליך ביעדים ובכימות (שמאפשרים הצלחה)
  • נטמיע את המהלך בשלבים
  • נבקש משוב על התהליך מהעובד ונאזין לצרכיו בתוך התהליך
  • נבצע התאמות בתמריצים כולל הגנה על שכרו לטווח ראשוני
  • נפרסם את ההצלחות הראשוניות בתוך הארגון
  • נבצע שיחות העצמה לעובד

אנו נמצאים בעידן של הזדמנויות, מיצוי פוטנציאל היכולות של העובד  ועידודו להתפתח ולהשתנות עם המציאות המשתנה.

תוכן עניינים