דף הבית » מאמרים » ניהול מודרני –הערך המוסף של הנהלת הארגון במאה ה21
חדשות האתר

פרסומי השבוע

18 אפריל 2024

מאמרים חדשים

פרסומי השבוע

עוד באותו לנושא: שבע שנים של שיחות על פרשת השבוע ישעיהו ליבוביץ' המדריך הנכון להתמודד עם התנגדויות מכירה קידום מכירות מודל מכירות וואן סייל (VAN

קרא עוד »

ניהול מועדון לקוחות – המדריך

לפני שנצלול לתוך המורכבויות של ניהול מועדוני לקוחות, בואו נבין תחילה מה זה באמת אומר. בבסיסו, ניהול מועדון לקוחות כרוך ביצירה וטיפוח של קהילה של

קרא עוד »

מודל מכירה מוקדמת – Presales

אסטרטגיות מכירה מוקדמות הפכו לחלק בלתי נפרד מהעולם העסקי, ומאפשרות לחברות ליצור באזז וליצור ביקוש למוצרים או לשירותים שלהן לפני שהושקו רשמית. על ידי מתן

קרא עוד »

מודל מכירות וואן סייל (VAN SALE)

בעבר, מכירת טנדרים מסורתית כללה תהליך פשוט של העמסת מוצרים על טנדר ונסיעה מסביב כדי לספק אותם ללקוחות. שיטה זו הייתה יעילה בהגעה למגוון רחב

קרא עוד »
ארכיון
אפריל 2024
ב ג ד ה ו ש א
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

ניהול מודרני –הערך המוסף של הנהלת הארגון במאה ה21

עם המהפכה התעשייתית החל עידן הניהול המודרני.

במאה ה19 הדגש היה על תיעוש, מיכון, פישוט ועיקר תשומת הלב של הנהלת הארגון הופנתה ל"פיצוח העבודה".

הדגש היה על הבנת מרכיבי תהליך תפעול העבודה וסביב זה חלוקה למשימות ולתהליכים.

הערך המוסף של הנהלת הארגון היה הנדסי, תפעולי.

במאה ה20 עבר הערך של הנהלת הארגון לדגש אנושי.

עיקר תשומת הלב של ההנהלה הופנה לעובדים.

הדגש היה על הנעת העובדים ,מתן אחריות וסמכויות, העצמה ושיתוף העובד.

בשלהי המאה ה20 הערך עבר הלוך ושוב בין תפעול בתורות כגון "ניהול בו בזמן" just in time, לבין הנעת העובד ואחריותו למשל tqm, שהדגישה את אחריותו על האיכות.

נשאלת השאלה מה המסר הניהולי במאה ה21?

מה תפקידו המודרני של המנהל?

מה תוספת הערך שמנהל אמור להקנות לארגון מלבד תפעול והפעלת המשאב האנושי?

האם לעד אלו הסוגיות המרכזיות שמקצוע הניהול יעסוק בהם?

לאור הניסיון הניהולי שפיתחנו בפתרונות אפקטיביים והבנת ההתפתחות של הצרכים בארגונים שונים, זיהינו מגמה משמעותית שמשפיעה מאוד על תפקידו של המנהל.

מסתבר שבניגוד לעבר שבו הייתה חלוקה בין יחידות יצרניות קרי… מכירות… שיווק ליחידות תומכות קרי משאבי אנוש, רכש, הרי שבעידן המודרני כל מחלקה חייבת להיות קשורה לשורת ההכנסות והרווח של הארגון.

מעידן התחרות וההישרדות שבו תופעות כמו: קורונה, מלחמות, שינויי אקלים ושינויים בכלכלה העולמית עולה כי אין אפשרות לארגון להחזיק מחלקות שאינן יצרניות.

בסופו של דבר "מה שלא יורה מכביד על שורת ההכנסות והרווח".

כיצד על המנהל להתאים עצמו ולהוביל במציאות זו?

תשובתנו:

על ידי הפיכת כל מחלקות הארגון למחלקות שמייצרות הכנסה ורווח.

זיהינו שמנהלים שהנהיגו תפיסה יעילה וממוקדת לקוח, פיתחו קשר לכל מחלקה מול שורת הרווח, היו יצירתיים יותר, יצרו ביצועים טובים יותר לארגון וגרמו לביטול תרבות ארגונית של מעמדות.

במאה ה21 הסתיימה החלוקה של ספק לקוח בארגון.

מדובר במערכת מורכבת יותר.

כל מחלקה היא ספק של שירות ללקוח ולכן כל מחלקה מייצרת .

אין יותר חלוקה בין שירות פנימי לחיצוני.

למשל, קיבוצים הפכו את הענפים הפנימיים שלהם כמו גינון למשווקים החוצה פרויקטים ללקוחות מחוץ לקיבוץ.

ארגוני יצור הפכו את משאיות המנוף שלהם למשווקים שירותי הובלות ללקוחות חיצוניים.

באמצעות ביטול הגבולות המחשבתיים של חוץ ופנים הארגון הופך להיות, יעיל, יצרני, בעל יכולת התפתחות והישרדות וגמיש לצרכי הסביבה.

אנו מובילים תפיסה ניהולית חדשנית מול לקוחותינו ומתאימים את מקצוע הניהול לצרכים הנובעים מהמציאות החדשה.

תוכן עניינים