דף הבית » מאמרים » קידום העסק בפייסבוק, פעילות בחמישה רבדים
חדשות האתר

פרסומי השבוע

18 אפריל 2024

מאמרים חדשים

למה אני לא מצליח לסגור עסקאות מכירה

כשמדובר בסגירת עסקאות מכירה, הבנת פסיכולוגיית הקונים היא קריטית. תהליך קבלת ההחלטות מורכב ומושפע מגורמים שונים. כאיש מכירות, חיוני לפענח את הגורמים הללו כדי להגדיל

קרא עוד »

ההחלטה עם רקפת רוסק עמינח

ההחלטה בעונה חדשה עם מנחה חדשה – רקפת רוסק עמינח, שותפה מנהלת ב-team8 (מנכ"לית בנק לאומי לשעבר) ואחת הנשים המשפיעות בעולם אנשי העסקים המובילים בישראל

קרא עוד »

פרסומי השבוע

עוד באותו לנושא: שבע שנים של שיחות על פרשת השבוע ישעיהו ליבוביץ' המדריך הנכון להתמודד עם התנגדויות מכירה קידום מכירות מודל מכירות וואן סייל (VAN

קרא עוד »

ניהול מועדון לקוחות – המדריך

לפני שנצלול לתוך המורכבויות של ניהול מועדוני לקוחות, בואו נבין תחילה מה זה באמת אומר. בבסיסו, ניהול מועדון לקוחות כרוך ביצירה וטיפוח של קהילה של

קרא עוד »

מודל מכירה מוקדמת – Presales

אסטרטגיות מכירה מוקדמות הפכו לחלק בלתי נפרד מהעולם העסקי, ומאפשרות לחברות ליצור באזז וליצור ביקוש למוצרים או לשירותים שלהן לפני שהושקו רשמית. על ידי מתן

קרא עוד »
ארכיון
מאי 2024
ב ג ד ה ו ש א
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

קידום העסק בפייסבוק, פעילות בחמישה רבדים

הבחירה להיות בעל עסק מלווה אותנו בכל שעות היממה, גם כשהעסק סגור. שיווק זו שפה אותה אנו מדברים כל הזמן: גם בבואנו למפגש חברתי, לא נפסול איתור הזדמנות עסקית. כך בדיוק נעשה גם בפייסבוק.

מאמר מאת: יעל אנגלר

​​הפעילות בפייסבוק  כבעלי העסקים, מתנהלת בחמישה רבדים:

  1. פרופיל 
  2. קבוצות ושיתופי פעולה
  3. פרסום ממומן
  4. דף אוהדים מקצועי
  5. ​הפייסבוק של הלקוחות

רצוי לדעת את מי אנחנו פוגשים בכל רובד, מה כדאי לעשות ומה עדיף שלא. 

1. פרופיל הפייסבוק – אישי 

מה זה אישי? חברי הפייסבוק שלי צריכים לדעת מה העיסוק שלנו ולהאמין שאנחנו טובים בו. גם אם חבריי אינם קהל היעד ולא יהיו לקוחותיי, בסביבתם – ברשת, בעבודה, במשפחה, ייתכן ויהיה מי שצריך את המוצר/שירות שלנו. חבר פייסבוק מודע, יהיה ממליץ טוב. 

כבעל עסק שמטרתו קידום הכנסות, מוטב כי לא ישתמש בפרופיל הפייסבוק שלו לקידום מסרים פוליטיים, הטפות, גזענות, הכללות ולהימנע ממשחקי קנדי קראש, הימורים ושאלוני איזה חתול אתה – כל אלו יגרמו לסביבה, לתפוס אותנו בהתאם. 

2. קבוצות ושתופי פעולה    

שיתופי פעולה בתוכן בין עסקים יכולים להיות אטרקטיביים ומקדמי מטרות, שתופי פעולה יצירתיים יהיו בין עסקים בעלי מהות שונה המבוססים על קהל יעד משותף. ניקח פיצריה כדוגמא, בסיום האכילה נשארים הלקוחות עם קרטון הפיצה, שיתוף פעולה עם מפעילת חוג אוריגמי שתאתגר בקיפול קרטון לצורה. דף הפייסבוק של הפיצריה ייצור עניין, ישקף ערכים של מיחזור ומחשבה על הלקוחות. 

לגביי קבוצות – קיימות תועלות והזדמנויות רבות הניתנות להשגה בקבוצות בהיכרות עם קהל היעד. יחד עם זאת, קבוצת פייסבוק שהיא כל כולה פרסומים של עסקים, לא תיחשף לגולשים וזה בזבוז זמן לפרסם בקבוצות כאלה.

3. פרסום ממומן 

ניתן להניב תוצאות נפלאות לקידום העסק ככל שנעמוד בשני תנאים:

  1.  המודעה תעניין – תדבר בפתרונות.
  2.  קהל היעד יהיה ממוקד ומדויק. 

4. דף אוהדים מקצועי 

ניהול דף מקצועי לעסק, שיהיה מעניין ויקדם את מטרות העסק – זה אתגר.

דף פייסבוק המכיל פרסומים/ הודעות/ ניסיונות מכירה או לא מכיל כלום, לא יקדם את המטרה. פיתחתי שיטה לניהול דף פייסבוק עקבי ומעניין, בתכנון חודשי ובהשקעה של שעה אחת בחודש. עיקרה של השיטה מבוסס על מענה לסיבות בגללן אנשים גולשים בפייסבוק.

אף אחד אינו מעוניין לראות פרסומות של עסק קטן, או לחוש שמנסים לשדל אותו לרכוש. אנשים כן מחפשים: מידע מעניין, שעשוע, מציצנות, להיות כוכבים, להרגיש חלק ממשהו ועוד. ככל שנייצר דף מקצועי אשר עונה על הצרכים, יושגו המטרות.

5. הפייסבוק של הלקוחות – הפה לאוזן הדיגיטלי – הרובד החשוב ביותר

צינור השיווק הטוב ביותר הוא חברים ממליצים לחברים. השאיפה שלנו, שהלקוחות ישתפו משהו שקשור בחוויה עם העסק/ המוצר/ השירות / התוצר עם החברים הפרטיים שלהם בפייסבוק האישי שלהם. כדאי להתמקד בלקוחות מרוצים ולעודד אותם לכך.

כל פוסט בפייסבוק של לקוח אחד מרוצה, שווה המון לעסק. 

זכרו – שומרים על עקביות, מתרכזים בתוכן עבור הלקוחות, זונחים ניסיונות מכירה, עובדים שיטתי ויעיל – כל הדרך להצלחה!

מאמר מאת: יעל אנגלר, מרצה לשיווק דיגיטלי במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

תוכן עניינים