הכל בסדר – ניהול בזמן הסגר

אנו עומדים בפני הסגר השני.

בצל הקורונה בנינו כמנהלים שגרת ניהול חדשה מותאמת מצב והנה הגיעה החלטה על סגר שני.

אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו הסגר כמנהלים?

אתגר הגמישות הארגונית

במהלך השינויים התכופים למדנו את החשיבות של הגמישות:

  • גמישות בניהול המשאב האנושי בהתאמה לצרכים – איך להגדיר את שעות העבודה ותפקידי העובד מבלי להתקבע בהגדרות ונהלים שאין להן תכלית או מטרה ויחד עם זאת לשמור על כבוד העובד ותחושת היציבות – שינוי שעות הפעילות של העובד, צמצום פעולות לא חיוניות, הסברה לעובדים, פעולות של תקשורת וגיבוש, התאמת תכנית העבודה והיעדים.
  • גמישות מול הלקוח – איך להבין את צרכי הלקוחות המשתנים ואת מצוקתם ולחזק את הקשר עמם – למשל שינוי שעות האספקה, הגעה לבית לקוח, מענה שירותי בשעות משתנות, התאמת תמהיל המוצרים לתקופה.
  • גמישות מול הספקים – תאום ציפיות מול הספקים, התאמת התמחיר ותכולת האספקה לצרכים, רגישות לזמני התשלום, התזרים של הספק.
  • גמישות לוגיסטית – עבודה מהבית, אספקת ציוד טכני ועזרים לעובדים.

אתגר ההעסקה

במהלך השינויים התכופים למדנו שיש אופנים שונים ומגוונים של העסקה:

  • עבודה מהבית – לוודא שלעובד יש תכנית עבודה ומשימות מוגדרות.
  • שינוי בשעות המשרה – לבחון את שעות השירות, קבלת הלקוחות, האספקה.
  • חל"ת –בארגונים שהעבודה מושבתת האפשרות לצאת לחלת שני (קוצר ל14 יום מינימום).
  • ניצול ימי חופשה – הורדת צבירות מיותרות שמעמיסות על החוב הארגוני.
  • ריכוז תפקידים – זמן להיכנס מתחת לאלונקה, לרכז תפקידים ופעולות.

אתגר ההתייעלות

  • איך לסווג מה עיקר ומה תפל ולבנות סדרי עדיפויות מחדש.
  • מה נחוץ ומה פחות נחוץ.
  • איך להתייעל בתהליך ניהול הספקים, ניהול ההזמנות.
  • איך לבצע בקרת חשבוניות.
  • לבחון את המבנה הארגוני ואת הוצאות השכר בהתאמה לשינוי בהכנסות.

ההזדמנות השיווקית

  • לחזק קשר עם הלקוחות – רבים מהם פנויים לתקשורת בגלל הסגר ובגלל החגים.
  • לפתח מוצרים ושירותים – התקופה מצריכה יצירתיות וזיהוי של צרכי הלקוח תוך פיתוח מוצרים ושירותים לאתגרים שבפניו.
  • לבלוט בשוק – יש הרבה עסקים שיתמקדו בהשרדותם, השוק פתוח למי שייזום, יוביל, יבלוט.

ההזדמנות הניהולית

  • מנהיגות – העובדים מצפים למנהיגות שתוביל אותם בעת המצוקה ותציג חזון.
  • תקשורת – העובדים מצפים למנהלים שידאגו להם ויתקשרו להם את המשמעויות והמידע לגבי הסגר ומה שאחריו.
  • גיבוש – העובדים מצפים למנהלים שיגבשו אותם כצוות.
  • סדר וארגון – הזדמנות לדאוג לבדר וארגון שבעת שגרה לא תמיד הם במיקוד – שיפוץ תשתיות, צביעה, ניקיון, ריענון לוגיסטי.
  • תכניות עבודה –זו ההזדמנות לבנות תכנית עבודה ליציאה מהסגר, לשנה הבאה, לפריצה מחודשת. 

האתגר האבחוני

  • בחינת מערך המכירות – לבחון את מערך הכנסת הלידים ,ההמרה מליד לפגישות וסגירות, תפוקת כל יחידת מכירה, רווחיות, תסריט השיחה ללקוח, המבצעים וניהול המכר.
  • בחינת מערך השכר – התאמה לחוק ומניעת חשיפה משפטית, הפקת תלושים, תפעול פנסיוני, דיווחי הנוכחות, תשלומים ביתר למוסדות ולעובדים.
  • בחינת תהליכי קבלת ההחלטות והמבנה הארגוני – חלוקת האחריות והסמכות, תפקידים מיותרים, מהירות קבלת ההחלטה והזמן לביצועה, תהליכי בקרה.

מומלץ לוודא שלכל אתגר והזדמנות יש אחראי ברור, שהארגון ממוקד לתכנית פעולה ברורה ומוסכמת ושמערכת המסרים אחידה ומונעת אי וודאות.

 

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

עוד מאמרים בנושא…

מאמרים
דרור ורדי סמנכ"ל לקוחות פתרונות אפקטיביים

התאמה של מערך השכר והתמריצים בחזרה לשגרה – פתרונות אפקטיביים

על פי העיקרון הפיטרי (לורנס גיי פיטר וריימונד האל) כל עובד מוצלח יקודם ויוזז מתפקידו לאור הצלחתו עד אשר יתקבע בתפקיד אותו לא יצליח לבצע היטב וייתקע שם.

קרא עוד »
מאמרים
דרור ורדי סמנכ"ל לקוחות פתרונות אפקטיביים

סגנונות תקשורת – להתקשר ולהשפיע

עיקרון ההשפעה – לעקוב ולהוביל בכל ארגון ישנם תפקידים רבים אשר נדרשים להשפיע על אחרים ולהוביל אותם דרך תקשורת בינאישית אפקטיבית.

קרא עוד »
מאמרים
דרור ורדי סמנכ"ל לקוחות פתרונות אפקטיביים

קורונה הגל השני – היערכות והוצאה לפועל

לקוח יקר! על מנת לסייע לך בתהליך ההתמודדות עם הגל השני של הקורונה, לצפות קדימה בראייה אסטרטגית ולהיערך על מנת לגלוש על הגל השני במקום לטבוע תחתיו, ראינו לנכון לסייע לך הן על ידי בניית

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן